Monday, May 4, 2009

salam dari tembok

Assalamualaikum..alhamdulillah....hik..hik...

Ya. seperti yang di'planning' kan, aku g gak China start 26~30/4 lepas.tapi bukannye panjat tembok!koje r beb.ni aku 'diari'kan r perjalanan aku eh,kadang2 berjalan,kadang naik kete,tapi of coz la terbang dari Malaysia kan..uhuk..uhuk...
26/4

Pakcik driver tempat keje aku amek aku kul 6.30.giler awal.dah r malam sebelum tu de game Man U vs Spurs. nasib baik aku buat percaturan yang agak bjak.bangun mase 2nd half.well,mase 1st half tu Man U kene titik 2-0 tu.at last, diorang belasah balik Spurs 5-2.huhu..berbaloi aku bangun tengok.ah,lupe lak.aku naik flight dari Changi Airport, S'pore.start kt ICS (iskandar Custom pe ntah, alah, yang baru buat tu..), aku dah buat hal dah.lupe a.k.a tak tau kene isi kad putih.nasib baik dalam kereta company tu banyak form die.menggelabah aku isi.hikhik.terus aku kantoi ngan driver tu, ni 1st time aku pergi oversea.haha...patut r tak tau.then die advise, nanti dari singapore nak turun Shanghai pun kene isi gak kad putih tu.tapi die bagi dalam flight r.bagus2, good experience.setel kastam singapore,naik flight,aku dapat seat tepi tingkap.huhu..tak r boring tunggu 5 jam.






name flight dah best dah.MU 546..haha..




nie view yang quiet interesting,artistik,plastik yang pastinye kt Changi Airport tu~

sebelah aku minah China.actually, dalam flight tu 98% orang China.waaaaa....tak keluar suara melayu aku.minah sebelah aku tu lak gasak tidor je dari awal sampai r kt Shanghai Airport.kenape?korang tak caye?x caye dah.asal?aku tau, korang mesti x caye kan..x puas ati r tu..eleh..merajuk r tu..nyampah..


aku rase minah ni memang dah niat nak tido je all the way g China ni..huahuahuahu...



subhanallah..








cheers~apple juice lor..


Well.flight ok r..tapi agak hampeh r accomodation die.(ok ke hampeh ni?) lcd pn kene kongsi tengok ramai.hehe..sebab, ikut senior2 aku yang pernah pergi sebelum ni,kalo naik SQ airline,lcd sorang satu beb.suke ati korang nak tengok cite pe.ni aku naik China Eastern Airline.lowya maaa...dah tu nak buat camne.order last minute.hehe.

Aku transit kat Shanghai,amek next flight g Dalian lak.huh.1st time aku naik flight sambung2 ni.kalo bas sambung2 biase r.yang leceh,nak kene pickup luggage aku tu kat shanghai.kalo hantar terus g dalian kan senang.nasib baik time antara aku sampai kat shanghai ngan g dalian 2 jam.so, xde r terkejar2..time kt Shanghai ni, aku rase panas die same je cam kat M'sia.

At last a.k.a akhirnye, aku sampai kat Dalian Airport pukul 7.30pm.same je time China ngan M'sia.hikhik.kawan aku a.k.a amoy cun dah ready pickup aku.kay sini punye r sejuk.below 10 degree Celcius r.sampai hotel,lepak2.kemas sket pe yang patut,cek tv pe yang ade...YES!YES!de Cinemax ngan ESPN..xde r aku miss nak tengok Man U vs Arsengalll khamis pagi nanti..hikhik..amoy tu cakap,esoknye kitorang start keje kul 11.so,panjang r mase aku nak rest..huhu..



Nampak x?- WELCOME TO THE ROMANTIC CITY-DALIAN CHINA

Aku tanye amoy.asal Dalian ni dipanggil Romantic City?die kate,maybe pasal ramai yang sexy kat tempat ni.as for me, aku rase kat M'sia lagi dasat orang kitenye dressing.maybe pasal time ni semua oranag keluar apaki sweater.kat M'sia kan panas khatulistiwa.dedah sket2 xkan marah kot incik tuan punye blog?haha...


27~30/4

Ok je aku keje kt sini.cam kat m'sia gak tapi xde geng nak ngular r.haha..1 je yang aku tak tahan.aju dah standby dah stok2 makanan aku.alah..pe je..megi,biskut, roti, Brahim...tapi, diorang ni a.k.a member panasonic aku kat sini, asal lunch ngan dinner (diorang x panggil dinner, tapi supper,pelik gak aku) mesti soh aku join sekali.waaaaaaa....even diorang tau aku xleh makan daging, tapi diorang volunteer order menu ikan,sayur..air pun jus..macam2 jus aku mentekedarah..yang x boleh blah,kt M'sia, punye r aku anti giler ngan sayur.kat sini, rase sedap lak sayur die.haha...aku x sampai ati lak nak upload gambar makanan die.takut de yang muntah kat monitor pc @ laptop korang.haha....tpi just 2nd night ngan 3rd night je aku join. sebab yagng 2nd night tu, cam welcoming dinner untuk aku r.yang 3rd night tu,ngan Company's President die.so,x elok lak kalo aku skip.malam last tu memang aku dok hotel je.abeskan Brahim's Kurma Daging Lembu dengan Ubi Kentang.haha...ni aku etak r gambar yang xde r menarik sangat.tapi cuace sejuk die syok wooo..nasib baik xleh upload cuace die sekali je..huhu..






view dari bilik aku





mini bar

isinya..

weee~yes2..ade ESPN..leh tengok bola..





lawa r KFC die..dekat je ngan hotel aku..apakan daye..ade ke jual alaskan burger ek..waaaaa....







bola satu kepada-
-bola dua kepada-

bola tiga...



underpass a.k.a laluan bawah tanah..sebab jalan die buzy giler..banyak nak mampos kereta..



IKEA

para hadirin sekalian..lihat bangunan mana yang paling tinggi sekali..tunjuk dengan jari telunjuk kiri..ya..betul..itu bukanlah hotel saye..yang berwarne merah itulah tempat penginapan saye..haha..kecik je dari jauh..tapi takpe r..janji de tenet,espn,freezer,kire leh hidup r aku.bukan aku bayar pun..huahuahuaaaaa...






kat sini xde r musim panas pun time aku pergi ni.tpi diorang still siram pokok time petang2 ni.selambe badak je kat tengah2 lalulintas..


bunga-

-bunga


cinta...





korang tengok r road to wembley die..ni kira nasib baik r ade pak polisi jage pagi2..kalo dah siang sikit,sendirik mau ingat r camne nk lalu jalan ni..1 more thing, motor is prohibited kt sini..so kalo ade gak motor, tu kire mat rempit r.berani matinye wooo..


kesimpulannye, x best sangat r g China ni.sebab x ramai yang tau bahase speaking.yang ala-ala broken cam aku pun susah nak cari.nasib baik amoy yang pickup aku tu terer speaking.

last but not leasttttttt...

Nihao..

Xiexie..

p/s: Actually aku terlupe nak bawak buku belaja bahase mandarin yang aku belaja bagai nak rak sebelum g China tu.haha...

No comments: